Ford Transit Supervan - A szállítási király!
A Ford Transit általában haszongépjárműként ismert - szállítószalag, mentőautó vagy tűzoltóka. Az alkotók eredeti ötlete az volt, hogy mindenki számára járművet hozzanak létre - egy egyszerű gazdától egy gazdag üzletemberig. A verziók és alkalmazások sokfélesége elsősorban felhasználható. Először senki sem számított arra, hogy létrehozható egy Tranzit versenyzés. A valóság más volt, és Supervan jött létre.
Ford Transit Supervan I
A Ford 1962 körül kezdett versenyautóba fektetni. A következő évtizedbe való belépés még több pénzügyi költséget jelentett a motorosport számára. Megkértük a reklámozás megfelelő formáját, amelyet demonstrációs utazások során bemutathatnánk. Mivel a Ford Transit a globális piac egyik legfontosabb modellje volt, és senki sem próbálta meg a haszongépjármű sport változatát kifejleszteni - a Ford az első lépés. A koncepciót általában Supervan néven ismerik. Terry Drury Racing által megrendelt sportlétesítmény létrehozása. A debütálása 1971-ben húsvétkor volt a British Brands Hatch-nál.
A szabványos felfüggesztést cső profilokból álló keret váltja fel. A papírprojektet soha nem hozták létre. Potenciális ötleteket a padlóra írtak. Az elemeket a megfelelő helyre helyezték, majd az egészet hegesztették vagy vágták, hogy a végső alakot adják. A járműnek különleges felfüggesztésre volt szüksége. Így a Jaguar XJ6 komponensek az elején találhatók, és a gyári hátsó részt a Cooper F1 részek váltották fel. A tehetetlen kormánymű eredetileg a GT40 Ford volt. A 15 hüvelykes "forradalmi" kerekek egyenlő szélességgel rendelkeztek az elülső és a hátsó részen. Ennek eredményeképpen a jármű jó tapadást tanúsított. Jellemző volt, hogy az első kerekek egyikére lebegnek, miközben belépnek az éles sarokba. Can-Am versenyautó fékeket is telepítettek. A motort V8 5.0 és 435KM Gurney-Weslake üzemelték. Ahhoz, hogy a járműbe illeszkedjen, a padlón egy lyukat kellett vágnia. A legmagasabb rögzített sebesség kb. 240 km / h volt.
1978-ban vizuális változás történt, a "Mark 2" néven. A kiállításokon és a viszonylag drága részeken a gyakori megjelenések miatt a legenda bukott az árnyékba. Az új verzió 13 évvel később jelent meg.
Ford Transit Supervan II
A következő modellt a Woolaston Auto Racing Technology hozta létre. A korábbi Ford Motorsport főnöke néhány év után visszatért azzal a gondolattal, hogy újra bevezeti a kultuszkát. Az igazság az, hogy ez a jármű az eredeti Ford Transit-nal csak hasonló test alakú volt. A test alumínium keretből és szénszálból készül. Az alváz a megszűnt Ford C100-ból származott. Az első kerekek 11,5 cm szélesek és 14 hüvelyk hátul voltak. A motor egy Ford Cosworth DFL V8 Endurance volt, 3,9 literes kapacitással. A Supervan 2 teljesítménye 590 lóerő volt, 9 250 fordulat / perc. A megkülönböztető oldalirányú bemenetek és hátsó mélyedések alakultak ki a két légcsatornán, amelyek növelték a jármű tapadását.
Az ötlet ugyanaz maradt - reklámozásra, bemutatókra és szórakoztatásra alkalmas autó az európai pályákon. A tágabb nyilvánosság első bemutatója 1984-ben zajlott le. Később a jármű a brit nagydíj minden szakaszának ikonja volt. Amikor a Cosworth motorokat visszavonták - a második felügyelőt megfelelően rögzítették és garázsozták a jövőben való használatra. A legmagasabb rögzített sebesség 283 km / h. Érdekes módon a Supervan I és a Supervan II vezetője Chris Craft volt, aki a Fordon dolgozott. Elindította a munkáját a hírnöktől.
Ford Transit Supervan III
A Van felfrissült a Transit ötödik generációjának elindításakor. Garázs nadrág II-t használtunk. 10% -kal kisebb volt, mint a Ford Transit mk5, de tökéletes volt promóciós célokra. A furgon felépítése megfelelt a Ford brit részlegének, amely úgy döntött, hogy a 650 lóerős Cosworthot, egy elsődlegesen a Formula 1-es autókról ismerte fel. A kisteherautó vörös-kék színváltozáson ment keresztül, hogy visszatérjen az elsődleges színekbe 2004-ben. A motor azonban megváltozott. A Ford-Cosworth Hatodik Ford 1991-ben indult, maximális teljesítménye 264 LE volt. A jármű tömege kevesebb mint 900 kg volt, ami valóban nagyszerű eredmény egy ilyen méretben.
Ez a jármű maximális sebessége meglepő lehet. Mindaddig, amíg a jármű egy korábbi verzióra épült, a teljesítmény alacsonyabb volt. A legmagasabb rögzített és dokumentált sebesség 243 km / h volt. Még mindig lenyűgöző eredmény, de egy adag hiányt hagyva.
Ford Transit Supervan IV ?
A Ford tervezi-e a híres super-sorozat újjáépítését? Talán látni fogjuk a Ford Transit furgonok következő generációjának kiadását? Vagy a meglevő fogalmak bármelyikét megérdemli? Ezúttal a zenekart magánszemélyek vették át, köztük mi is! Ennek eredményeként létrejött a világ első Drift Bus! A V8-as meghajtási rendszer egy íj az első felügyelő családok számára.
|