Europe vs USA
Európa az Egyesült Államokkal eltérő földrajzi, politikai, történelmi vagy akár kultúrájú. A szabadsághoz való hozzáállás, a fegyverhez való jog és természetesen a motorizálás teljesen más is! Míg Európa a kipufogógázok kibocsátására vonatkozó további szabályokat fogad el, az Egyesült Államok kifejlesztette a nagy benzinmotorok piacát. Míg Európában haszongépjárműveket használnak, az Egyesült Államok a "trucks" kifejezést használja.
Míg Európát az 1960-as évektől a Transit Fords uralta, az Egyesült Államokban a Ford E-sorozat (Ecoline) uralkodott, hogy versenyezzen a Chevrolet Corvair furgonnal. A tranzit Európában nagyon gyorsan fejlődött, uralja az új piacokat. 2014-ben a Ford az Egyesült Államokban hivatalos tájékoztatást adott a Ford E (más néven Club Wagon) - Ford Transit cseréjéről, amelynek gyökerei Európában. Érdekes lépés volt, mivel az Ecoline 35 éve volt a legelterjedtebb modell a "teljes méretű" furgon szegmensében az Egyesült Államokban. Azonban a járművek fejlesztése más szempontok miatt kényszerítette a Fordot arra, hogy a nagy európai hagyomány felé haladjon. Érdekes volt ezeknek a járműveknek az első hivatalos adatai. A Ford Transit egy 3,5 literes EcoBoost® motorral 42% -kal gazdaságosabb volt, mint az utolsó Ecoline modell. Ezt a motor hatékonysága és az üzemanyag-takarékossági vizsgálatok is jelezték. Ezenkívül a legnagyobb Transitnak 75% -kal több terhelési területe volt, mint a legnagyobb Ford Ecoline. A külső megjelenésnek sem volt különbsége - a Ford E sorozat régebbi, szögletes modellekre utal. Ezzel a Ford Transit már a modern design és az aerodinamikus forma felé fordul.
Azonban annak ellenére, hogy mindkét jármű ugyanolyan névvel gyárt és ad el járműveket, vannak különbségek. Megpróbáljuk bemutatni azokat a 2017/2018-as év modelljein.
Ford Transit in USA
A 2018-as éveket az USA-ban négy változatban értékesítik: Transit 150, Transit 250, Transit 350, Transit 350 Heavy-Duty. Természetesen ezek a változatok különböző változatokban és változatokban jelennek meg - alacsony padló, három különböző magassággal, mennyezetkel, különböző számú ülésekkel (8-tól 15-ig) stb.
A 2018-as Transit teherautó három különböző motorral érhető el: a hagyományos, 275 lóerős (352,63 Nm nyomatékkal rendelkező) 3,7 literes Ti-VCT V6 motor, valamint a 3,5 l EcoBoost® V6 motor, amely a legjobb nyomatékot érte el osztály, 542 Nm-es szinten (és kb. 310 lóerővel). A harmadik lehetőség egy öthengeres, közvetlen befecskendezésű 3.2L I-5 Power Stroke® Turbo Diesel, 185 lóerős motor. Ezek az egységek sokkal nagyobbak és erősebbek, mint az európai piacon használt motorok. Ez az emissziós szabványok (beleértve az Euro 6-at is), valamint a kontinens autóipari kultúrájának köszönhető. A szabályozások és korlátozások bevezetése előtt az alacsonyabb teljesítményű motorokat használták. Összehasonlításul érdemes megemlíteni az utolsó Ecoline vonalban használt motorokat. Az alapmodellhez egy 4,6 literes, 225 lóerős V8-as motor lett felszerelve. Lehetőség volt egy 5,4 literes V8-as egységre is, amelynek teljesítménye 255 lóerő volt.
A kiválasztott verziótól függetlenül az American Transit 6-fokozatú Automatic SelectShift átvitellel rendelkezik. 2018-tól az amerikai Transit későbbi verziói (nem csak emberek szállítására) lesznek felszerelve lépésekkel. Ez egy kis változás, de láthatjuk, hogy a busz változatban született egyértelmű tendencia és a szállító járműveken is megmutatkozik. Az utolsó különbség a "Battery Guard" technológia használata. Ez olyan szoftver, amely gondoskodik az akkumulátor töltési szintjéről. Ha a motor nincs bekapcsolva, különböző energiafogyasztási módokat állíthat be. Ez a technológia nem létezik európai modellekben, de ezek számos újítást tartalmaznak a biztonság és az ellenőrzés terén.
FORD TRANSIT IN EUROPE
A jogi előírások arra kényszerítették a gyártókat, hogy számos változtatást hajtsanak végre a méreganyagok és kipufogógázok csökkentése érdekében. Ez mind a meghajtóegységekre, mind a használt technológiákra vonatkozik - Intelligens regeneratív töltés, gyorsulásvezérlés és Auto-Start-Stop. De kezdjük a szívvel, ez a motor.
Az új 2.0 EcoBlue turbódízel (hiperhivatkozás) helyettesíti a 2.2 TDCi Duratorq egységet. Jelenleg három különböző változatban kapható: 105, 130 és 170 LE. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás az ilyen típusú egységek használatakor 6,7 l / 100 km. Láthatjuk, hogy itt egyértelmű különbség van az amerikai piacon lévő egységekben - mind a hengerfogat, az ökológia, a gazdaság, akár a hatalom szempontjából. Azonban a Duratorq motoroknál az EcoBlue nagyobb teljesítményt, nagyobb forgatónyomatékot és alacsonyabb fogyasztást jelent. A motoros motorosoknak el kell kerülniük az ízt (vagy hozniuk kell egy járművet az USA-ból). A motort egy 6-fokozatú SelectShift sebességváltóval egészíti ki - ugyanúgy, mint az amerikai modellekben.
A külső megjelenés mindkét piacon egységes volt. A jármű elején van egy jellegzetes grill. Viszont a tükrök, lépcsők, kiegészítő fények vagy ajtók típusai a vevő egyedi várakozásaitól függenek. A Ford Transit egy furgon, korlátlan számú lehetőséggel. Mindazonáltal ezek a módosítások mindkét piacon nagyon hasonlóak, ha nem azonosak.
Érdekességként érdemes megemlíteni, hogy az európai modell alapfelszereltségként az Easy-Fuel üzemanyagtöltő rendszerrel van ellátva hagyományos üzemanyagtartály nélkül. Érdekes módon ez a megoldás még nem az Egyesült Államokban van.
A Smart Regenerative Charging technológiának köszönhetően az akkumulátor csak akkor töltődik fel, ha szükséges. Ez kiküszöböli a feltöltött akkumulátor újratöltését és a felesleges tüzelőanyag-veszteséget. Az Auto-Start-Stop funkció lehetővé teszi az üzemanyag-fogyasztás csökkentését a városban. Amikor a közlekedési lámpáknál megáll, a jármű semleges helyzetbe kerül. Ez a technológia automatikusan kikapcsolja a motort, miközben világít, rádiót és légkondicionálást végez. Mozgatáshoz nyomja meg a tengelykapcsolót, és a rendszer az elejétől újra indul. Egy másik kényelem az Acceleration Control technológia. A jármű elemzi a vezetési stílust és a külső időjárást a féknyomás vagy a kerekek felé továbbított teljesítmény beállításához. Mindezek a technológiák célja az üzemanyag-fogyasztás hatékonyságának növelése és a természeti környezetre gyakorolt közvetett, pozitív hatás. Ezek magukban foglalják a biztonsági technológiák teljes spektrumát, amely külön blogbejegyzéssel foglalkozik.
EUROPEAN OR AMERICAN FORD TRANSIT - WHAT YOU CHOOSE?
Az autóipari tendenciák és tendenciák (törvényi előírások szerint) teljesen más irányba mennek. Európában az ökológia, a hibrid egységek fejlesztése áll, míg az amerikaiak továbbra is hűségesek a nagy tüzelőberendezések hagyományához. Minden megoldás előnye és hátránya. Az egyik inkább a megtakarításról és az ökológiáról, másrészt pedig a motor dübörgéséről és erejét illetően. Melyik körbe tartozol? Meghívjuk Önt, hogy vegyen részt egy facebook-szavazásban! A választás egyszerű. A választás a tiéd |