A Citroen jelenleg az első öt legnépszerűbb kisteherautó-gyártó között Európában. Annak ellenére, hogy a jármű ugyanazon a felépítésen alapul, mint a versengő márkák teherautói, a Citroen Jumper számos különálló elemmel rendelkezik, amelyek a kisteherautó jellegét adják. Ezek a tényezők hozzájárulnak a jó értékesítési eredményekhez. Az innovatív külső kialakítás külön figyelmet érdemel. Nagy-Britanniában a Jumper Citroen Relay néven ismert.
A Citroën haszongépjárművek első modelljei a globális piacon jelentek meg a háborúközi időszakban. A vállalat már 1928-ban elkészítette a Citroen C4 VAN-t, amelynek nagyon kevés közös vonása van a mai ismerős C4 modellel. Felszerelték egy nagy, beépített csomagtartóval, amely különféle áruk szállítását lehetővé tette. A Citroen volt az egyik első gyártó a világon, amely kielégítette a vállalatok optimális rakodási helyét. A járművet 9 literes motor hajtotta. A C4 kisteherautó 17 különböző változatban volt elérhető, lehetővé téve az áruk szállítását 1200 kg-ig. 1939-ben a társaság kiadta a TUB / TUC modellt, amely elődje lett az ikonikus H van modellnek.
1947-ben a Citroen H furgon elsőkerék-hajtással debütált az európai piacon. Ez egy új megoldás volt, amelyet később világszerte elfogadtak. H van nagy elismeréssel találkozott, és a mai napig megismerkedhet a jármű felújított munkájával. A következő évtizedekben a Citroen haszongépjárművek további változatát vezetett be - 1500 kg teherbírású Citroën Type 23 vagy 1,2 millió példányban értékesített 2CV MINI-VAN. A legnagyobb áttörést azonban a nagyméretű Citroen Jumper kisteherautó bevezetése tette lehetővé.