Az 1989–1994 években szintén elkészítették a Fiat Talento nevû, rövidebb változatot, amely a Fiat 242 természetes utódja. A tengelytáv a Ducato-hoz képest 2929 mm-rõl 2315 mm-re csökkent. A jármű négyféle karosszéria stílusban volt kapható: furgon, busz, láda és lakókocsi. 2014-ben a Fiat megállapodást kötött a Renault-val, amelynek értelmében a Fiat Talento nevű modern szállítójármű gyártása megkezdődött. A kisteherautót először mutatták be a frankfurti 2016 kiállításon, és sok közös elemmel rendelkezik a Renault Trafic-szel. Így a régi kisteherautó emléke megújult, megfelelve a modern kibocsátási követelményeknek és a modern stílusnak.
A Fiat Talento újjáélesztéséről szóló döntés a szállító járművek piacán bekövetkezett változások következménye. A verseny "kis beszállítókat" indított, és az ügyfelek nagy érdeklődéssel fogadták őket. A legjobb példa erre a 2012-ben bevezetett Ford Transit Custom, amely az elmúlt évtizedben az Egyesült Királyságban az egyik legnépszerűbb furgon. A megoldás, amely a 20. század végén nem működött, 20 évvel később nagy érdeklődéssel bírt. Ez nagyon jól szemlélteti, hogy a haszongépjármű-piac mennyiben változott a közelmúltban.