Ford Taunus Transit - egy kisteherautót, amelyet eredetileg Ford FK1000 és Ford Transit 1250 néven gyártottak, csak a gyártás végén (1961) döntöttek a Taunus Transit névről. A Ford FK1000-et, Taunus Transit 1953 - 1965-ben gyártották a Ford gyárban, a németországi Köln-Niehl-ben, valamint az Azambuján (Portugália), az 1964 - 1966 közötti gyárban.
A Ford Taunus Transit ikermodell a Ford Thames 400E-hez, amelyet 1957 és 1965 között építettek a Nagy-Britanniában. A Ford Detroitban található székhelye azonban nem látta értelmét két külön modell kidolgozásának, és megrendelte a "Redcamp Project" -et a haszongépjárművek közös fejlesztésére Európában.
(fot: bonhams.com/auctions/20143/lot/257/)
A Ford Taunus Transit több változatban jelent meg: Taunus 12M, Taunus 15M, Taunus 17M és FK1000 / 1250. Az új név mellett az elején sem változott. A 1250 modell továbbra is 1,5 literes benzinmotorral volt felszerelve, és az 1,2 literes motorok csak az 1000 Combi és Van változatban voltak elérhetők.
1962 áprilisában megjelent a Ford Taunus 800 kg (G1BT) teherbírású változata. A gumiabroncsok és a kerék felnik kisebb méretű volt. A Ford Taunus G1BT gazdaságosabb 55 lóerős motorral rendelkezik. A Ford Taunus Transit 800 sikeresen felváltotta az 1000 és 1250 modelleket, szinte minden karosszéria változatban kínálva, kivéve a kereten alapuló dupla vezetőfülke-változatot.
1963 szeptemberében a Ford úgy döntött, hogy tovább javítja a meglévő modellt, és ügyfeleinek a Ford Taunus Transit 1500 verzióját kínálja, amelyet 1500 kilogrammra megnövelt hasznos teher jellemez. 1,7 literes és 60 lóerős (Taunus 17M) benzinmotorral kínálták. Az 1500 modell számos változtatást vezetett be, beleértve a hátsó dupla kerekekkel felszerelt, megerősített első tengelyt és a fékrendszer ford transit.
A Ford Taunus Transit 1500-at külön változatban, Westfalia néven is kínálták. Ez a modell nem más, mint egy lakókocsi. A Westfalia könnyen versenyezhet a népszerű Volkswagen Transporter T1-el. A Taunus Transit Westfalia emelt tetővel és belső kialakítással rendelkezik, amely tele van az utazáshoz szükséges legfontosabb dolgokkal.
1964-ben a Ford úgy döntött, hogy utoljára korszerűsíti a Ford Taunus Transit modelljét, és bemutatott egy kétvezetékes fékrendszerrel ellátott modellt egy szervóval, egy hárompontos első biztonsági övvel és egy 12 V-os rendszerrel egy háromfázisú generátorral. 1965 decemberében * az utolsó Ford Taunus Transit 1000 elhagyta a gyárkapukat Kölnben, Németországban. Ugyanebben a hónapban megkezdődött a Ford Transit következő generációjának értékesítése.
(fot: bringatrailer.com/2016/03/29/cosmetically-restored-w-32k-kilometers-1965-ford-taunus-transit-fk-1250)
* a dél-európai piacon a Ford Transit Taunus modelleket 1966 közepéig gyártották a portugáliai Azambuja gyárban.