Hol gyártják a Ford Transitot?
A Ford Transit a világ egyik legikonikusabb és legszélesebb körben használt áruszállítója, amely 1965 óta szolgálja a vállalkozásokat és a kisiparosokat. Az évtizedek során a Transit gyártása túlnőtt brit gyökerein, és egy valóban globális műveletté vált. Ha arra kíváncsi, hol gyártják a Ford Transitot ma, a válasz a generációtól és a kiszolgált piactól függ. Az alábbiakban bemutatjuk az egyes generációk gyártási helyszíneit, a legújabb modellekkel kezdve.
Hol gyártják a Ford Transit MK8 és MK9 (2014–) modelleket?
A jelenlegi Ford Transit generációt (MK9), amelyet 2019-ben vezettek be, és elődjét (MK8, 2014-től 2019-ig gyártva) elsősorban két nagy üzemben gyártják: a törökországi Kocaeli-ben található Ford Otosan üzemben és a Missouri állambeli Kansas City összeszerelő üzemben, az USA-ban.
Európai piac
Az európai és számos nemzetközi piac számára szinte az összes Ford Transit áruszállítót a törökországi Gölcükben, a Kocaeli üzemben gyártják. Ez a modern gyár, amelyet a Ford Otosan – a Ford Motor Company és a Koç Holding közös vállalata – üzemeltet, 2013 óta a Transit fő gyártási központja. Kapcsolódó modelleket is gyárt, mint például a Transit Customot, és járműveket exportál világszerte. A Kocaeli üzem a járműveket szereli össze, miközben 2.0 EcoBlue dízelmotorokat szerez be a Ford Dagenham-i motorgyárából az Egyesült Királyságból, kiemelve a Ford ellátási láncának határokon átnyúló jellegét.
Amerikai piac
Az észak-amerikai piac számára a Missouri állambeli Claycomo-ban található Kansas City összeszerelő üzem 2014 óta gyártja a teljes méretű Transit áruszállítót. Ez a létesítmény kizárólag az USA és a kanadai piacokat szolgálja ki, leváltva az E-sorozatú furgonokat a Ford észak-amerikai kínálatában.
Gyártanak Ford Transitot Kínában?
Ázsiában a kínai piacra szánt Ford Transitot helyben, a Jiangling Motors Corporation (JMC) gyártja Nanchangban, Kínában. Ez biztosítja a versenyképes árakat és a helyi előírásoknak való megfelelést. A Ford Törökországból továbbra is ellát néhány ázsiai és közel-keleti piacot.
Hol gyártották a Ford Transit MK6 és MK7 (2000–2013) modelleket?
A Ford Transit hatodik és hetedik generációja – MK6 (2000–2006) és MK7 (2006–2013) – kulcsfontosságú átmenetet jelentett az európai gyártásban. Ebben az időszakban a Ford fokozatosan áthelyezte a gyártást Nyugat-Európából költséghatékonyabb létesítményekbe, miközben néhány hagyományos üzemet bizonyos változatokhoz továbbra is üzemben tartott.
Az európai piac nagy részére a Ford Transit MK6 és MK7 modelleket a törökországi Kocaeli-ben, a Ford Otosan üzemben gyártották. A Kocaeli gyár 2001-ben kezdte meg a Transit gyártását, és hamarosan a fő európai központtá vált, amely a kontinens legtöbb piacát ellátta furgonokkal. Ezt a létesítményt modernizálták a nagy volumenű gyártás kezelésére, és a Ford haszongépjármű-üzletágának sarokköve maradt.
Ezzel párhuzamosan a Ford Southampton-i összeszerelő üzeme az Egyesült Királyságban továbbra is gyártott specifikus Transit változatokat – elsősorban hátsókerék-meghajtású és alvázas-fülkés modelleket – egészen a 2013-as bezárásáig. Southampton a Transit történelmi otthona volt az 1970-es évek óta, és a MK6 és MK7 generációk alatt kiegészítette a törökországi gyártást.
Ford Genk Belgiumban
Ezenkívül néhány korai MK6-os egységet a belgiumi Genkben található Ford üzemben szereltek össze, bár ez 2002-re megszűnt, amikor a Ford Törökországban konszolidálta a gyártást. A dízelmotorokat ezekhez a generációkhoz az egyesült királyságbeli Dagenham motorgyárból szállították, biztosítva a folyamatos hajtáslánc-ellátást mind a Southamptonban, mind a Kocaeliben gyártott furgonok számára.
Hol építették a Ford Transit MK3-MK5 (1986–2000) modelleket?
A Ford Transit harmadik, negyedik és ötödik generációját – MK3 (1986–1991), MK4 (1991–1994) és MK5 (1994–2000) – mind elsősorban Nyugat-Európában gyártották, a gyártás az 1990-es években új regionális üzemekre terjedt ki. Ebben az időszakban a Southampton-i összeszerelő üzem az Egyesült Királyságban maradt a Transit fő gyártási helyszíne, ahol az európai piacra szánt áruszállítók többségét gyártották. Az üzem felelt a karosszériastílusok és konfigurációk teljes skálájáért, és a Ford haszongépjármű-gyártásának gerincét képezte.
A kontinentális Európában növekvő kereslet kielégítésére a belgiumi Genkben található Ford üzem is szerelt össze Transit furgonokat, ellátva az Egyesült Királyságon kívüli piacokat. A genki gyártás mindhárom generáción keresztül támogatta Southamptont, különösen a balkormányos modellek esetében.
Ford Otosan Törökországban
1976-ban a Ford megkezdte a Transitok összeszerelését Törökországban a Ford Otosan közös vállalaton keresztül. Ez az isztambuli létesítmény az 1980-as és 1990-es években továbbra is gyártotta az MK3, MK4 és MK5 modelleket a török piac és a környező régiók számára, megalapozva Törökország jövőbeli szerepét a Ford fő európai Transit központjaként.
Az 1990-es évek végére a Ford tovább terjesztette a gyártást kelet felé, kisebb összeszerelő üzemeket hozva létre CKD (completely knocked down) készletekhez a lengyelországi Płońskban és a fehéroroszországi Obchakban, hogy hatékonyabban szolgálja ki a helyi piacokat. Ezek a létesítmények elsősorban a Southamptonból vagy Genkből szállított készletek végső összeszerelését végezték.
Hol gyártották a Ford Transit MK1 és MK2 (1965–1986) modelleket?
A Ford Transit első és második generációja – MK1 (1965–1978) és MK2 (1978–1986) – európai bestsellerré tette a furgont. A gyártás ebben a két évtizedben az Egyesült Királyságra koncentrálódott, a növekvő kereslet kielégítésére pedig további kapacitásokat hoztak létre a kontinentális Európában.
Kezdetben a Langley üzem Berkshire-ben, Egyesült Királyságban gyártotta az MK1 Transitot 1965-től. A gyártás azonban gyorsan átkerült a nagyobb Southampton-i összeszerelő üzembe 1972-ben, amely az összes későbbi, Nagy-Britanniában gyártott Transit elsődleges gyártási helyszíne lett. A southamptoni üzem mind az MK1, mind az MK2 modelleket gyártotta, kiszolgálva az Egyesült Királyság piacát és az exportpiacokat.
Ezzel párhuzamosan a belgiumi Genkben található Ford üzem 1965-ben kezdte meg a Transitok összeszerelését a kontinentális európai piacok ellátására, különösen balkormányos járművekkel. Ez a megállapodás az MK2 generációig folytatódott, biztosítva, hogy az európai ügyfeleket hatékonyan tudják kiszolgálni a Közös Piacon belül.
Egyéb európai és tengerentúli összeszerelés
Az MK2 korszakában a gyártás megkezdődött a hollandiai Amszterdamban található Ford üzemben is, amely a helyi piacra és a közeli régiókra szerelt össze Transitokat 1981-ig. Ezenkívül 1976-ban a Ford elindította a Transit gyártását az isztambuli Otosan üzemében, Törökországban, ahol az MK2-t gyártották a hazai piacra és a szomszédos országokba.
Európán kívül az MK1 és MK2 modelleket licenc alapján szerelték össze CKD készletekből olyan piacokon, mint Ausztrália, Új-Zéland, Dél-Afrika, sőt Dél-Korea is. Ezek a lokalizált műveletek lehetővé tették a Ford számára, hogy versenyezzen a teljesen összeszerelt importra kivetett magas vámokkal rendelkező régiókban.
|