Mercedes Sprinter I (1995–2006) – Műszaki adatok
Az első generációs Mercedes-Benz Sprintert 1995 és 2006 között gyártották, és gyorsan Európa egyik legismertebb és legsokoldalúbb kishaszongépjárművévé vált. Többféle hosszúságban és tetőmagasságban volt elérhető, így széles körű ipari és szakmai alkalmazásokhoz kínált megoldást.
Méretek – Mercedes-Benz Sprinter I
Mercedes Sprinter I L1H1
A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz
Jelölés |
A |
B |
C |
D |
Méret (mm) |
5004 |
2997 |
2365–2405 |
2515 |
L1H1
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2365–2405 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L1H2
A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz
Jelölés |
A |
B |
C |
D |
Méret (mm) |
5004 |
2997 |
2591–2631 |
2515 |
L1H2
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2591–2631 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L2H1
A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz
Jelölés |
A |
B |
C |
D |
Méret (mm) |
5585 |
3550 |
2365–2405 |
3265 |
L2H1
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2365–2405 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L2H2
A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz
Jelölés |
A |
B |
C |
D |
Méret (mm) |
5585 |
3550 |
2591–2631 |
3265 |
L2H2
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2591–2631 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L3H2
A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz
Jelölés |
A |
B |
C |
D |
Méret (mm) |
6945 |
4013 |
2591–2631 |
4214 |
L3H2
A: 6945 mm
B: 4013 mm
C: 2591–2631 mm
D: 4214 mm
Raktérkapacitás és hasznos teher – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Az első generációs Sprintert úgy tervezték, hogy a különböző kivitelekben kiváló raktérkapacitást és belső térfogatot kínáljon. A kompakt L1H1 változattól a hosszú tengelytávú L3H2-ig a furgon sokoldalú megoldást nyújtott szerelőknek, futároknak és logisztikai cégeknek.
Raktérméretek és belső térfogat
Modell |
Max. rakodási hossz (mm) |
Raktérfogat (m³) |
Hasznos teherbírás (kg) |
Euro raklap |
L1H1 |
2515 |
7,0 |
1670 |
2 |
L1H2 |
2515 |
9,1 |
1540 |
2 |
L2H1 |
3265 |
9,1 |
1540 |
3 |
L2H2 |
3265 |
10,4 |
1520 |
3 |
L3H2 |
4214 |
13,4 |
1400–1500 |
5 |
L1H1
Max. rakodási hossz: 2515 mm
Űrtartalom: 7,0 m³
Hasznos teher: 1670 kg
Euro raklap: 2 db
L1H2
Max. rakodási hossz: 2515 mm
Űrtartalom: 9,1 m³
Hasznos teher: 1540 kg
Euro raklap: 2 db
L2H1
Max. rakodási hossz: 3265 mm
Űrtartalom: 9,1 m³
Hasznos teher: 1540 kg
Euro raklap: 3 db
L2H2
Max. rakodási hossz: 3265 mm
Űrtartalom: 10,4 m³
Hasznos teher: 1520 kg
Euro raklap: 3 db
L3H2
Max. rakodási hossz: 4214 mm
Űrtartalom: 13,4 m³
Hasznos teher: 1400–1500 kg
Euro raklap: 5 db
Rakodhatóság
A Sprinter alacsony padlója és széles hátsó ajtónyílása megkönnyíti a rakodást. Kivitelétől függően két és öt euro raklap közötti mennyiséget lehet biztonságosan elhelyezni. Tágas, szögletes raktere kiválóan alkalmas polcrendszerekhez és terjedelmes árukhoz is, míg a megerősített padló és a rögzítési pontok biztonságos szállítást tesznek lehetővé.
Motorok és hajtásláncok – Mercedes Sprinter I
Az első generációs Sprinter számos dízel- és benzinmotorral volt elérhető. A motorok megbízhatóságukról és magas forgatónyomatékukról voltak ismertek, különösen a dízelváltozatok voltak népszerűek a flottakezelők és szakemberek körében.
Motorkínálat és műszaki adatok
Motor |
Típus |
Lökettérfogat (cc) |
Teljesítmény (LE) |
Nyomaték (Nm) |
Váltó |
Átlagfogyasztás (l/100 km) |
OM602 2.9 TD |
5 hengeres dízel turbó |
2874 |
122 |
280 |
5 sebességes manuális |
10,0 |
OM611 2.2 CDI |
4 hengeres dízel turbó |
2148 |
82–129 |
200–305 |
5 sebességes manuális |
8,5–9,5 |
OM612 2.7 CDI |
5 hengeres dízel turbó |
2687 |
156 |
330 |
5 sebességes automata / manuális |
9,5–10,5 |
M111 2.3 Benzin |
4 hengeres benzin |
2295 |
143 |
200 |
5 sebességes manuális |
12,0 |
OM602 2.9 TD
Típus: 5 hengeres dízel turbó
Teljesítmény: 122 LE
Nyomaték: 280 Nm
Váltó: 5 sebességes manuális
Fogyasztás: 10,0 l/100 km
OM611 2.2 CDI
Típus: 4 hengeres dízel turbó
Teljesítmény: 82–129 LE
Nyomaték: 200–305 Nm
Váltó: 5 sebességes manuális
Fogyasztás: 8,5–9,5 l/100 km
OM612 2.7 CDI
Típus: 5 hengeres dízel turbó
Teljesítmény: 156 LE
Nyomaték: 330 Nm
Váltó: 5 sebességes automata / manuális
Fogyasztás: 9,5–10,5 l/100 km
M111 2.3 Benzin
Típus: 4 hengeres benzin
Teljesítmény: 143 LE
Nyomaték: 200 Nm
Váltó: 5 sebességes manuális
Fogyasztás: 12,0 l/100 km
Teljesítmény és megbízhatóság
A Sprinter motorjait hosszú élettartamra és erős nyomatékleadásra tervezték, így ideálisak voltak városi használatra és nehéz terhek mozgatására is. Az OM611 és OM612 CDI motorok modern common-rail technológiával működtek, míg az OM602 egyszerű, strapabíró turbóteljesítményt kínált. A benzinmotoros változatok ritkábbak voltak, de csendesebb működésükkel könnyebb terhekhez jól megfeleltek.
Vontatási kapacitás – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Az első generációs Sprinter nemcsak rakomány szállítására, hanem vontatásra is kiválóan alkalmas volt. Akár építőipari utánfutókhoz, utánfutókhoz vagy extra rakományhoz is megbízható megoldást kínált.
Maximális vontatási kapacitás
Motor |
Fékezett utánfutó (kg) |
Fékezetlen utánfutó (kg) |
OM602 2.9 TD |
2000 |
750 |
OM611 2.2 CDI |
2000 |
750 |
OM612 2.7 CDI |
2000 |
750 |
M111 2.3 Benzin |
1800 |
750 |
OM602 2.9 TD
Fékezett: 2000 kg
Fékezetlen: 750 kg
OM611 2.2 CDI
Fékezett: 2000 kg
Fékezetlen: 750 kg
OM612 2.7 CDI
Fékezett: 2000 kg
Fékezetlen: 750 kg
M111 2.3 Benzin
Fékezett: 1800 kg
Fékezetlen: 750 kg
Vontatási megoldások és gyakorlati használat
A Sprinter megerősített hátsó tengellyel, utánfutóhoz való elektromos csatlakozással és opcionálisan vonóhoroggal is felszerelhető volt. Erős dízelmotorjai magabiztosan kezelték a nehéz vontatmányokat, legyen szó kisgépekről, utánfutókról vagy építkezési platókról – a Sprinter I megbízható partnernek bizonyult. |