Your browser does not support JavaScript!


Mercedes Sprinter I (1995–2006) – Műszaki adatok

Az első generációs Mercedes-Benz Sprintert 1995 és 2006 között gyártották, és gyorsan Európa egyik legismertebb és legsokoldalúbb kishaszongépjárművévé vált. Többféle hosszúságban és tetőmagasságban volt elérhető, így széles körű ipari és szakmai alkalmazásokhoz kínált megoldást.

Méretek – Mercedes-Benz Sprinter I

Mercedes Sprinter L1H1 méretek

Mercedes Sprinter I L1H1

A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz
Jelölés A B C D
Méret (mm) 5004 2997 2365–2405 2515

L1H1

A: 5004 mm

B: 2997 mm

C: 2365–2405 mm

D: 2515 mm

Mercedes Sprinter L1H2 méretek

Mercedes Sprinter I L1H2

A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz
Jelölés A B C D
Méret (mm) 5004 2997 2591–2631 2515

L1H2

A: 5004 mm

B: 2997 mm

C: 2591–2631 mm

D: 2515 mm

Mercedes Sprinter L2H1 méretek

Mercedes Sprinter I L2H1

A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz
Jelölés A B C D
Méret (mm) 5585 3550 2365–2405 3265

L2H1

A: 5585 mm

B: 3550 mm

C: 2365–2405 mm

D: 3265 mm

Mercedes Sprinter L2H2 méretek

Mercedes Sprinter I L2H2

A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz
Jelölés A B C D
Méret (mm) 5585 3550 2591–2631 3265

L2H2

A: 5585 mm

B: 3550 mm

C: 2591–2631 mm

D: 3265 mm

Mercedes Sprinter L3H2 méretek

Mercedes Sprinter I L3H2

A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz
Jelölés A B C D
Méret (mm) 6945 4013 2591–2631 4214

L3H2

A: 6945 mm

B: 4013 mm

C: 2591–2631 mm

D: 4214 mm

Raktérkapacitás és hasznos teher – Mercedes-Benz Sprinter 1995

Az első generációs Sprintert úgy tervezték, hogy a különböző kivitelekben kiváló raktérkapacitást és belső térfogatot kínáljon. A kompakt L1H1 változattól a hosszú tengelytávú L3H2-ig a furgon sokoldalú megoldást nyújtott szerelőknek, futároknak és logisztikai cégeknek.

Raktérméretek és belső térfogat

Modell Max. rakodási hossz (mm) Raktérfogat (m³) Hasznos teherbírás (kg) Euro raklap
L1H1 2515 7,0 1670 2
L1H2 2515 9,1 1540 2
L2H1 3265 9,1 1540 3
L2H2 3265 10,4 1520 3
L3H2 4214 13,4 1400–1500 5

L1H1

Max. rakodási hossz: 2515 mm

Űrtartalom: 7,0 m³

Hasznos teher: 1670 kg

Euro raklap: 2 db

L1H2

Max. rakodási hossz: 2515 mm

Űrtartalom: 9,1 m³

Hasznos teher: 1540 kg

Euro raklap: 2 db

L2H1

Max. rakodási hossz: 3265 mm

Űrtartalom: 9,1 m³

Hasznos teher: 1540 kg

Euro raklap: 3 db

L2H2

Max. rakodási hossz: 3265 mm

Űrtartalom: 10,4 m³

Hasznos teher: 1520 kg

Euro raklap: 3 db

L3H2

Max. rakodási hossz: 4214 mm

Űrtartalom: 13,4 m³

Hasznos teher: 1400–1500 kg

Euro raklap: 5 db

Rakodhatóság

A Sprinter alacsony padlója és széles hátsó ajtónyílása megkönnyíti a rakodást. Kivitelétől függően két és öt euro raklap közötti mennyiséget lehet biztonságosan elhelyezni. Tágas, szögletes raktere kiválóan alkalmas polcrendszerekhez és terjedelmes árukhoz is, míg a megerősített padló és a rögzítési pontok biztonságos szállítást tesznek lehetővé.

Motorok és hajtásláncok – Mercedes Sprinter I

Az első generációs Sprinter számos dízel- és benzinmotorral volt elérhető. A motorok megbízhatóságukról és magas forgatónyomatékukról voltak ismertek, különösen a dízelváltozatok voltak népszerűek a flottakezelők és szakemberek körében.

Motorkínálat és műszaki adatok

Motor Típus Lökettérfogat (cc) Teljesítmény (LE) Nyomaték (Nm) Váltó Átlagfogyasztás (l/100 km)
OM602 2.9 TD 5 hengeres dízel turbó 2874 122 280 5 sebességes manuális 10,0
OM611 2.2 CDI 4 hengeres dízel turbó 2148 82–129 200–305 5 sebességes manuális 8,5–9,5
OM612 2.7 CDI 5 hengeres dízel turbó 2687 156 330 5 sebességes automata / manuális 9,5–10,5
M111 2.3 Benzin 4 hengeres benzin 2295 143 200 5 sebességes manuális 12,0

OM602 2.9 TD

Típus: 5 hengeres dízel turbó

Teljesítmény: 122 LE

Nyomaték: 280 Nm

Váltó: 5 sebességes manuális

Fogyasztás: 10,0 l/100 km

OM611 2.2 CDI

Típus: 4 hengeres dízel turbó

Teljesítmény: 82–129 LE

Nyomaték: 200–305 Nm

Váltó: 5 sebességes manuális

Fogyasztás: 8,5–9,5 l/100 km

OM612 2.7 CDI

Típus: 5 hengeres dízel turbó

Teljesítmény: 156 LE

Nyomaték: 330 Nm

Váltó: 5 sebességes automata / manuális

Fogyasztás: 9,5–10,5 l/100 km

M111 2.3 Benzin

Típus: 4 hengeres benzin

Teljesítmény: 143 LE

Nyomaték: 200 Nm

Váltó: 5 sebességes manuális

Fogyasztás: 12,0 l/100 km

Teljesítmény és megbízhatóság

A Sprinter motorjait hosszú élettartamra és erős nyomatékleadásra tervezték, így ideálisak voltak városi használatra és nehéz terhek mozgatására is. Az OM611 és OM612 CDI motorok modern common-rail technológiával működtek, míg az OM602 egyszerű, strapabíró turbóteljesítményt kínált. A benzinmotoros változatok ritkábbak voltak, de csendesebb működésükkel könnyebb terhekhez jól megfeleltek.

Vontatási kapacitás – Mercedes-Benz Sprinter 1995

Az első generációs Sprinter nemcsak rakomány szállítására, hanem vontatásra is kiválóan alkalmas volt. Akár építőipari utánfutókhoz, utánfutókhoz vagy extra rakományhoz is megbízható megoldást kínált.

Maximális vontatási kapacitás

Motor Fékezett utánfutó (kg) Fékezetlen utánfutó (kg)
OM602 2.9 TD 2000 750
OM611 2.2 CDI 2000 750
OM612 2.7 CDI 2000 750
M111 2.3 Benzin 1800 750

OM602 2.9 TD

Fékezett: 2000 kg

Fékezetlen: 750 kg

OM611 2.2 CDI

Fékezett: 2000 kg

Fékezetlen: 750 kg

OM612 2.7 CDI

Fékezett: 2000 kg

Fékezetlen: 750 kg

M111 2.3 Benzin

Fékezett: 1800 kg

Fékezetlen: 750 kg

Vontatási megoldások és gyakorlati használat

A Sprinter megerősített hátsó tengellyel, utánfutóhoz való elektromos csatlakozással és opcionálisan vonóhoroggal is felszerelhető volt. Erős dízelmotorjai magabiztosan kezelték a nehéz vontatmányokat, legyen szó kisgépekről, utánfutókról vagy építkezési platókról – a Sprinter I megbízható partnernek bizonyult.
Mercedes Sprinter
 
Adj meg kulcsszót
Részletes keresés
Transit Center in Europe