A Mercedes Sprinter története - a furgonok új arca
A Mercedes Sprinter I első hivatalos bemutatójára 1995-ben került sor egy autókiállításon. Ez volt az első Mercedes-Benz furgon saját modellnévvel - a Sprinter - ellátott furgon. A fejlesztők úgy akarták kényelmesebbé tenni a furgont, hogy jobban hasonlított a személyautókhoz. A jobb vezetési tulajdonságok és a jobb vonóerő mellett a Sprinter I-ben a Mercedes W124 órája is megtalálható volt. A korábbi modellek a numerikus jelöléseket (T1) viselték. Az új furgon bemutatásához kapcsolódott a Mercedes-Beznz Vans új egységének létrehozása, amely a Sprinter I gyártási folyamatáért és világpiaci forgalmazásáért felelt. A németországi üzemek gyártása mellett a Mercedes bővítette az argentin, mexikói, tajvani és oroszországi gyárakat is. A német furgon annyira innovatív és műszakilag fejlett volt, hogy 1995-ben elnyerte az Év furgonja címet.
Mercedes Sprinter 1995 Brosúra
A Sprinter I kibővített felszereltsége
Az első generációs Sprintert mindkét tengelyen tárcsafékkel, ABS-szel vagy akár ESP-vel (2002-től) szerelték fel. A karosszéria stílusa is teljesen megváltozott, a jármű eleje áramvonalasabb formát kapott. Az 1985-ös Ford Transittal megkezdett trend a mai napig tart, a Mercedes csak 1995-ben döntött ilyen lépés mellett. A motor többé nem keltett többletzajt, mivel a vezetőfülkén kívül helyezkedett el. A modell kezdettől fogva 3 különböző tengelytávval, 2 magassággal és 2 hosszban volt kapható. Az utastere a VW LT-hez hasonlóan 7 és 9 személyes változatban volt elérhető. A német furgon iránti nagy érdeklődés vezetett a Sprinter I gyártásának meghosszabbításához "Classic" néven, és az orosz piacra történő gyártás újraindításához 2013-tól. A Sprinter I legnagyobb problémája a korrózióra való hajlam volt, amely idő előtt felemésztette a jármű karosszériáját. Két generációs dízelmotor állt a sofőrök rendelkezésére: 2,3 literes, 78 lóerős és a korábban a G és E osztályban használt ikonikus 2,9 literes motor, 122 lóerővel. Alternatívaként egy 143 lóerős benzinmotor is elérhető volt, de sokkal ritkábban. A motorváltozattól függetlenül a járművet automata sebességváltóval lehetett felszerelni.
Sprinter James Cook és más Mercedes verziók
A Mercedes Sprinter első generációjának kínált változatai között volt kisbusz is, amelyet népszerűen személyszállítóként használtak. A városi közlekedésre készült gyári változatok között 13, 16 és 19 üléses változatok is voltak. A Mercedes már a 21. század eleje előtt is rendelkezett digitális kilométer-számlálóval a sebességmérő alatt. A rendelhető felszereltségi változatokban kézi klímaberendezés, légzsák és az analóg óralapra cserélhető fordulatszámmérő szerepelt. 1995-ben debütált a piacon a James Cook Sprinter néven üdvözölt lakókocsis változat. A Mercedes lakókocsiját WC-vel, konyhával és 4 fő számára kialakított alvóhellyel szerelték fel. A név az angol utazóra és felfedezőre utalt. Az ikonikus Westfalia karosszéria is megjelent a piacon. 1998-ban debütált a piacon a Mercedes legnagyobb változataihoz tervezett, 4x4-es meghajtású furgonváltozat. A következő években az amerikai piacra tervezett ikerkonstrukciók is megjelentek, melyeket az alábbi nevek alatt árultak: Freightliner és Dodge Sprinter néven.
>