Warning: Use of undefined constant languages_id - assumed 'languages_id' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /includes/modules/header_tags/ht_product_title.php on line 783
Peugeot Boxer I Igaz története, TRANSIT CENTER


Peugeot Boxer - a PSA ikre

A Fiat és a PSA együttműködése felelős a Peugeot Boxer tervezéséért és gyártásáért. Ez a francia gyártó legnagyobb kisteherautója a közepes és nagy szállítójárművek szegmensében. A Peugeot Boxer a J5 természetes utódja, amely műszakilag megegyezett a Fiat Ducato első generációjával. Két aggodalom, az ügyfelek elvárásai és a szállítójárművek egyre növekvő népszerűsége révén stabil kisteherautó alakult ki, amely a Peugeot Boxer. A korlátozott forgalmazási források miatt a Boxer kezdetben elsősorban Franciaországban volt elérhető. Később a furgon minden európai országban megjelent. Térjünk vissza ahhoz a pillanathoz, amikor az egész kezdődött.

A Peugeot Boxer debütálása

1987-ben kezdődött egy teljesen új kisteherautó kidolgozása, amelynek célja az elavult megoldások és stílus megsemmisítése. Az Ital Design Giorgetto Giugario vezetésével részt vett az új kisteherautó karosszériájának kidolgozásában. Az iránymutatások, amelyeket a társaság kapott az új modell karosszériájának fejlesztésére, nagyon egyszerűek voltak: nagy teherbírás, megfizethetőség a különféle karosszériákhoz és a légállóság csökkentése. Több éves fejlesztés után a jármű végleges változatát jóváhagyták. A Peugeot Boxer I-t 1994-ben mutatták be először a genfi ​​vásáron. Végül elérték a Cx = 0,35 légállósági együtthatót. Ez a formatervezés, amelyen a Fiat és a Citroen szállító kisteherautók is alapultak, választották az év furgonjának 1995-ben.

A cég olyan tervezési megoldásokat alkalmazott, amelyek jól működtek a J5 modellben. A Peugeot Boxer kerekes motorral ellátott elsőkerék-meghajtású jármű voltam. Úgy döntöttek, hogy egy önhordó testet használnak, ami hozzájárult a jármű saját súlyának csökkenéséhez és az ütközési szilárdság növekedéséhez. Érdekes módon úgy döntöttek, hogy az első és a hátsó felfüggesztés különböző mintáit használja. Elöl van egy McPherson felfüggesztés (stabilizátorral vagy anélkül), hátul pedig egy merev hátsó tengely, amely parabolikus rugókra van felszerelve. A kisteherautókat elsősorban dízelmotorokkal szerelték fel, 68–127 lóerő teljesítményt generálva. A motor legerősebb verziója az Iveco volt, és 2.8HDI megjelöléssel rendelkezik. A Peugeot Boxer I furgonként, üveges kisteherautóval, emelt kisteherautóval, 6/9 utas személykocsi, 9 utas utas mikrobusz, doboz, 6 utas utas dobozként lett gyártva. Megrendelések voltak az egyes flotta-ügyfelek számára is, például egy franciaországi postahivatalban vagy a kórházak hálózatában.

2002. februárban úgy határoztak, hogy frissítik a PSA csoportos kisteherautók összes ikermodelljét. A leolvasás elsősorban a jármű elejének megjelenését jelentette. A legszembetűnőbb módosítás a fények nagyobbra váltása volt. Ezen túlmenően az első lökhárító is megváltozott, ami jellegzetesebb formákat kapott. A gyártó úgy is döntött, hogy a logót láthatóbbá teszi. Kisebb változtatásokat vezettek be a jármű belsejében is, bár ezek elsősorban a járművezetők által használt zsebekre és szekrényekre vonatkoztak. Új motorolaj-, LPG- és CNG-egységek jelentek meg a motorválasztékban. Maximális teljesítményük 110 lóerő volt. A felületkiemelés nem befolyásolta a légállósági együtthatót, amely továbbra is Cx = 0,35. Az ésszerűbb alak kialakítását a járművek következő generációjára kellett áthelyezni. Ez néhány évvel később, már 2006-ban jelent meg.

A Peugeot Boxer első generációja nem volt olyan sikeres az értékesítésben, mint az iker Fiat Ducato. A Boxer nagyon népszerű voltam Franciaországban. Európa más részein a Ducato, a Ford Transit vagy akár a Volkswagen LT árnyékában maradt. Ez elsősorban a kereskedő szalonok kevésbé kiterjedő hálózatának köszönhető, összehasonlítva a versengő márkákkal.

Olvassa tovább Peugot Boxer II ->