Renault Trafic I - Műszaki adatok
A Renault Trafic I (1980–2001) egy megbízható és sokoldalú könnyű haszongépjármű volt, amely széleskörű szállítási igények kielégítésére alkalmas. Különféle motorváltozatokkal volt elérhető, beleértve a benzin- és dízelverziókat, valamint többféle karosszériakialakítást. A Trafic I rövid és hosszú tengelytávú változatban is készült, normál vagy magas tetővel. Az elsőkerék-meghajtás volt az alapfelszereltség, de a nagyobb teherbírás érdekében hátsókerék-meghajtás is elérhető volt.
Renault Trafic I - Méretek
A - benzin, B - dízel
Renault Trafic I L1H1
Renault Trafic I L1H2
Renault Trafic I L2H2
Renault Trafic I Alváz
Motorkínálat
A Renault Trafic I (1980–2001) többféle motorváltozattal volt kapható. Ezek közé tartoztak a benzin- és dízelmotorok, szívó- és turbóváltozatban is. A motorválaszték a következő volt:
- 1.6L Benzin (1980–1990): 72 LE 5 500 ford./percnél, 115 Nm 3 500 ford./percnél
- 1.9L Dízel (1980–1994): 55 LE 4 000 ford./percnél, 106 Nm 2 000 ford./percnél
- 1.9L Turbo Dízel (1989–2001): 80 LE 4 200 ford./percnél, 140 Nm 2 000 ford./percnél
- 2.0L Benzin (1985–1990): 92 LE 5 500 ford./percnél, 140 Nm 3 500 ford./percnél
- 2.1L Dízel (1985–1991): 63 LE 4 000 ford./percnél, 118 Nm 2 000 ford./percnél
- 2.1L Turbo Dízel (1989–2001): 91 LE 4 500 ford./percnél, 160 Nm 2 500 ford./percnél
- 2.4L Dízel (1985–1991): 71 LE 4 000 ford./percnél, 124 Nm 2 200 ford./percnél
Teherbírás és raktérfogat
A Renault Trafic I többféle karosszériakialakításban és méretben volt elérhető, a modelltől és a motortípustól függően eltérő teherbírással. Az elérhető változatok a következők voltak:
- L1H1 (Rövid tengelytáv, normál tető): Legfeljebb 800 kg teherbírás
- L1H2 (Rövid tengelytáv, magas tető): Legfeljebb 1 000 kg teherbírás
- L2H1 (Hosszú tengelytáv, normál tető): Legfeljebb 1 000 kg teherbírás
- L2H2 (Hosszú tengelytáv, magas tető): Legfeljebb 1 200 kg teherbírás
Meghajtás és váltóopciók
A Renault Trafic I első- és hátsókerék-meghajtással is elérhető volt, a modelltől és felhasználási céljától függően. A váltókínálat 4- és 5-fokozatú kézi sebességváltókat tartalmazott. Ebben a generációban automata váltó nem volt elérhető.
- Elsőkerék-meghajtás: Alapfelszereltség a legtöbb L1H1 és L2H1 modellnél
- Hátsókerék-meghajtás: Elérhető kiválasztott L2H2 modellekhez a nagyobb teherbírás érdekében
- Váltóopciók: 4 sebességes kézi, 5 sebességes kézi
Belső tér és kényelmi funkciók
A Renault Trafic I a felszereltségi szinttől függően számos kényelmi funkciót kínált a vezető és az utasok számára:
- Vezetőülés: Állítható, magas háttámlával a kényelmesebb utazás érdekében
- Utasülések: Többféle elrendezésben voltak elérhetők, akár 9 fő számára is a minibusz változatban
- Fülketartozékok: A magasabb felszereltségű változatoknál elérhető volt a klíma, a központi zár és a fejlettebb audiorendszer
Biztonsági jellemzők
A Renault Trafic I korai modelljei alapvető biztonsági felszerelésekkel rendelkeztek. A gyártás során azonban további biztonsági funkciókat is bevezettek:
- Fékrendszer: Első tárcsafékek és hátsó dobfékek
- Biztonsági övek: Elöl alapfelszereltség, későbbi modellekben fejlettebb övrendszerek
- Opcionális biztonsági felszereltség:
|