Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic II Története (2001–2014)

A Renault Trafic II 2001-ben mutatkozott be a teljesen újratervezett első generációs modell utódjaként. A Renault, a General Motors és a Nissan közötti stratégiai együttműködés eredményeként született, és más márkaneveken is forgalmazták, például Opel/Vauxhall Vivaro és Nissan Primastar néven. Ez a generáció jelentős előrelépést jelentett a kényelem, technológia és hatékonyság terén, és tükrözte a modernizált könnyű haszongépjárművek iránti növekvő keresletet.

Dizájn és műszaki fejlesztések

A Renault Trafic II modernebb és aerodinamikusabb külsőt kapott elődjéhez képest – lekerekített orrkialakítással és döntött szélvédővel, amelyek javították a kilátást és az üzemanyag-hatékonyságot. A modellt megerősített alvázra építették, amely jobb szerkezeti merevséget és nagyobb ütközésbiztonságot biztosított. A generáció egyik kulcseleme a személyautós vezetési élmény bevezetése volt – áttervezett műszerfallal és ergonomikusabb ülésekkel, ami vonzó választássá tette a hosszú távon vezető sofőrök számára.

Motorkínálat és teljesítmény

A Renault Trafic II különféle benzin- és dízelmotorokkal volt elérhető, hogy megfeleljen a különböző piaci igényeknek. A korai benzines változatok között szerepelt egy 2.0L 16V motor, amely mérsékelt teljesítményt nyújtott könnyű felhasználásra. A dízelverziók azonban sokkal népszerűbbek voltak, különösen az európai piacokon. A kínálat kezdetben egy 1.9L dCi turbódízel motort tartalmazott 80, 100 és 115 lóerős változatokban. 2006-ban ezt a motort egy hatékonyabb és erősebb 2.0L dCi váltotta fel, amely 90, 115 és 150 lóerővel volt elérhető. Emellett bevezettek egy nagyobb, 2.5L dCi motort is, amely akár 145 lóerőt teljesített – ideális volt nagyobb terhelés és hosszú távú fuvarok esetén. Ezeket a dízelmotorokat megbízhatóságukról, üzemanyag-hatékonyságukról és a szigorodó károsanyag-kibocsátási előírásoknak való megfelelésükről ismerték.

Ráncfelvarrás és fejlesztések

2006-ban a Renault Trafic II egy középidős ráncfelvarráson esett át, amely kisebb külső módosításokat tartalmazott, például átdolgozott hűtőrácsot és frissített fényszórókat. A belső tér anyagminősége javult, emellett új technológiai funkciók – mint például fejlettebb infotainment rendszerek és vezetéstámogató technológiák – is megjelentek. A Renault a biztonságot is előtérbe helyezte: ABS, légzsákok és választható ESP segítették a jármű stabilitását és az utasok védelmét.

Változatok és piaci alkalmazkodás

A Renault Trafic II többféle kialakításban készült – például zárt furgonként, duplakabinos verzióként vagy kisbuszként – különböző tengelytáv- és tetőmagasság-opciókkal. Sokoldalúsága miatt népszerű választás volt számos iparágban – a logisztikától az utasszállításig. Különleges változatai között megtalálhatóak voltak a mentőautók, hűtős furgonok és lakóautóvá alakított modellek – ez utóbbiak különösen kedveltek voltak az utazók körében, akik kompakt, de praktikus lakóautót kerestek.

Gyártás és örökség

A Renault Trafic II gyártása a franciaországi Sandouville-i Renault üzemben zajlott, valamint a Vauxhall lutoni (Egyesült Királyság) és a Nissan barcelonai (Spanyolország) gyáraiban is – ez biztosította a modell széleskörű elérhetőségét Európa-szerte. Amikor a gyártás 2014-ben véget ért, a Trafic II már szilárdan beírta magát a Renault könnyű haszongépjárműveinek legsikeresebb modelljei közé. Gyakorlatiasságának, hatékonyságának és alkalmazkodóképességének köszönhetően még utódjának megjelenése után is keresett maradt. Számos példány ma is aktívan szolgál kereskedelmi és magánflottákban – ez is bizonyítja a modell tartósságát és sokoldalúságát.