Renault Trafic III Történet (2014–napjainkig)
A Renault Trafic III 2014-ben mutatkozott be, mint a második generáció utódja, tovább folytatva a márka hagyományait a könnyű haszongépjárművek piacán. Ezt a generációt úgy tervezték, hogy nagyobb hatékonyságot, jobb kényelmet és fejlettebb technológiát kínáljon, miközben megőrizte az előző modellekre jellemző modularitást és sokoldalúságot. A Trafic III ismét együttműködés keretében készült partnermárkákkal, így születtek meg az átcímkézett változatok, például az Opel/Vauxhall Vivaro, a Nissan NV300 és a Fiat Talento. A gyártás elsősorban a franciaországi Sandouville-i Renault üzemben történt.
Formatervezési és műszaki fejlesztések
Elődjéhez képest a Renault Trafic III korszerűbb és aerodinamikusabb kialakítást kapott – markáns első hűtőráccsal és C-alakú LED nappali menetfényekkel, amelyek megfelelnek a Renault jelenlegi dizájnfilozófiájának. A jármű légellenállását optimalizálták a jobb üzemanyag-fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás érdekében. A vezetőfülkét teljesen újratervezték, ergonomikusabb műszerfallal, több tárolórekesszel, fejlettebb multimédiás rendszerrel és kényelmi funkciókkal. A Renault nagy hangsúlyt fektetett a kapcsolódási lehetőségekre és a vezetéstámogató rendszerekre, így a Trafic III a kategória egyik legmodernebb furgonjává vált.
Motorkínálat és teljesítmény
A Renault a Trafic III-hoz hatékonyabb dízelmotorokat vezetett be, mindegyik az 1.6L dCi egységre épült, amely megfelelt a szigorú Euro 6 kibocsátási normáknak. Az alapváltozatok 95 és 120 lóerős egyturbós kivitelben, valamint 125 és 145 lóerős ikerturbós verzióban voltak elérhetők – ezek jobb nyomatékot és takarékosabb üzemelést biztosítottak. Később megjelent a 2.0L dCi motor is, amely 120 és 170 lóerő közötti teljesítményváltozatokban volt elérhető, még nagyobb rugalmasságot kínálva személy- és áruszállításra egyaránt. A motorokhoz hatfokozatú kézi váltó, valamint később hatsebességes EDC automata sebességváltó is választható volt a kényelmesebb vezetés érdekében.
Frissítések és technológiai fejlesztések
2019-ben a Renault bemutatta a Trafic III frissített változatát, amely továbbfejlesztett dizájnt és korszerűbb technológiát kapott. Az újítások között szerepelt egy áttervezett első lökhárító, nagyobb hűtőrács, valamint teljes LED fényszórók, amelyek javították az éjszakai láthatóságot és az esztétikát is. Az utastér prémiumabb anyagokat, új digitális kijelzőket és Apple CarPlay/Android Auto-kompatibilis infotainment rendszert kapott. 2021-ben újabb frissítések érkeztek: modernebb vezetéstámogató rendszerek, hatékonyabb motorváltozatok és új automata váltó is bekerült a kínálatba, tovább javítva a vezetési élményt és fogyasztást.
Változatok és piaci alkalmazkodás
A korábbi generációkhoz hasonlóan a Renault Trafic III is többféle kialakításban készült – zárt áruszállító, duplafülkés és személyszállító minibusz verziókban. Különböző tengelytávokkal és tetőmagasságokkal állt rendelkezésre, így az ügyfelek saját igényeikhez választhatták ki a megfelelő modellt. Különleges átalakítások is készültek, például lakóautóként, hűtőautóként vagy szervizjárműként. A Renault egy prémium személyszállító változatot is piacra dobott Trafic SpaceClass néven, amely a VIP és prémium transzferszolgáltatásokat célozta meg – kényelmes ülésekkel és fejlett szórakoztató rendszerekkel.
Gyártás és piaci jelenlét
A Renault Trafic III gyártása a franciaországi Sandouville-i üzemben összpontosult, ezzel is hangsúlyozva a márka elkötelezettségét az európai gyártás mellett. Az Opel, Nissan és Fiat márkák alatt futó változatokat más régiós gyárakban szerelték össze. A típus sokoldalúsága és megnövelt hatékonysága révén jelentős piaci pozíciót vívott ki magának, és Európa egyik legkedveltebb könnyű haszongépjárműve lett. A Renault Trafic III folyamatosan fejlődik, új technológiák és kivitelek révén tovább erősítve szerepét a furgonpiacon. |