Renault Trafic II - Műszaki Adatok
A Renault Trafic II, amelyet 2001 és 2014 között gyártottak, egy sokoldalú kishaszonjármű, amely az Opel/Vauxhall Vivaro és a Nissan Primastar platformján osztozik.
Renault Trafic II - Méretek
Renault Trafic II L1H1 (SL-SWB)
A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz, E - Tolóajtó magasság, F - Tolóajtó szélesség
Szimbólum |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Méret (mm) |
4.782 |
3.098 |
1.944/1.960 |
2.400 |
1.285 |
1.000 |
L1H1
A: 4.782 mm
B: 3.098 mm
C: 1.944/1.960 mm
D: 2.400 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Renault Trafic II L2H1 (LL-LWB)
A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz, E - Tolóajtó magasság, F - Tolóajtó szélesség
Szimbólum |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Méret (mm) |
5.182 |
3.498 |
1.962/1.969 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H1
A: 5.182 mm
B: 3.498 mm
C: 1.962/1.969 mm
D: 2.800 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Renault Trafic II L2H2 (LH-LWB)
A - Teljes hossz, B - Tengelytáv, C - Teljes magasság, D - Maximális raktérhossz, E - Tolóajtó magasság, F - Tolóajtó szélesség
Szimbólum |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Méret (mm) |
5.182 |
3.498 |
2.464 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H2
A: 5.182 mm
B: 3.498 mm
C: 2.464 mm
D: 2.800 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
További információk
A Renault Trafic II minden konfigurációban 1.904 mm-es szabványos karosszéria-szélességgel rendelkezik (tükrök nélkül), amely jó manőverezhetőséget biztosít városi környezetben, miközben tágas rakodóteret kínál.
Teherbírás és raktérkapacitás – Renault Trafic 2001-2014
A Renault Trafic II tágas és praktikus rakteret kínál, amely ideális választás kereskedelmi alkalmazásokhoz. A különböző karosszériakonfigurációk eltérő raktérfogattal és teherbírással rendelkeznek, így széles körű szállítási igényeket képesek kielégíteni.
Raktérfogat és teherbírás
Konfiguráció |
Raktérfogat (m³) |
Maximális raktérhossz (mm) |
Teherbírás (kg) |
Euró raklap kapacitás |
L1H1 |
5,0 |
2.400 |
1.200 |
2 |
L2H1 |
6,0 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L2H2 |
8,3 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L1H1
Raktérfogat: 5,0 m³
Maximális raktérhossz: 2.400 mm
Teherbírás: 1.200 kg
Euró raklap kapacitás: 2
L2H1
Raktérfogat: 6,0 m³
Maximális raktérhossz: 2.800 mm
Teherbírás: 1.200 kg
Euró raklap kapacitás: 3
L2H2
Raktérfogat: 8,3 m³
Maximális raktérhossz: 2.800 mm
Teherbírás: 1.200 kg
Euró raklap kapacitás: 3
Rakománykezelés és praktikusság
A Renault Trafic II alacsony rakodópadlóval rendelkezik, ami megkönnyíti a be- és kirakodást. A szélesre nyíló hátsó ajtók és a nagy méretű tolóajtó lehetővé teszik a rakomány könnyű hozzáférését. A raktér több rögzítési ponttal is fel van szerelve, hogy biztosítsa az áru stabilitását szállítás közben.
Az L2 verziók nagyobb raktérkapacitást biztosítanak, akár három euró raklap befogadására is alkalmasak, ami ideálissá teszi őket nagyobb méretű rakományok szállítására. Az átgondolt kialakítás optimalizálja a raktérhatékonyságot, miközben kompakt külső méreteivel városi és hosszabb távú szállításra is alkalmas.
Motorkínálat és teljesítmény – Renault Trafic II
A Renault Trafic II a gyártása során különböző benzin- és dízelmotorokkal volt elérhető, így alkalmazkodva a különféle kereskedelmi és szállítási igényekhez. A dCi dízelmotorok különösen népszerűek voltak az üzemanyag-hatékonyság és teljesítmény egyensúlya miatt.
Motorkonfigurációk
Motor |
Teljesítmény (LE) |
Nyomaték (Nm) |
Váltó |
Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km) |
1.9 dCi |
82 |
190 |
5-sebességes manuális |
7,5 - 8,0 |
1.9 dCi |
100 |
240 |
5-sebességes manuális |
7,2 - 7,7 |
2.0 dCi |
90 |
290 |
6-sebességes manuális |
7,0 - 7,5 |
2.0 dCi |
115 |
300 |
6-sebességes manuális |
6,8 - 7,3 |
2.5 dCi |
135 |
320 |
6-sebességes manuális |
7,3 - 7,8 |
2.5 dCi |
150 |
350 |
6-sebességes manuális / 6-sebességes automata |
7,1 - 7,6 |
2.0 16V (Benzines) |
120 |
190 |
5-sebességes manuális |
9,5 - 10,0 |
Teljesítmény és vezetési élmény
A Renault Trafic II gördülékeny és hatékony vezetési élményt nyújt, különösen a dízelváltozatok esetében. A későbbi modellekben bevezetett 6-sebességes manuális váltó javította az üzemanyag-fogyasztást és a vezetési dinamikát. A 2.5 dCi motor biztosítja a legjobb teljesítményt nehéz terhelés esetén, míg az 1.9 dCi és 2.0 dCi verziók az üzemanyag-takarékosság és teljesítmény egyensúlyát kínálják.
Vontatási kapacitás – Renault Trafic II
A Renault Trafic II megbízható vontatási képességekkel rendelkezik, ami kiváló választássá teszi az olyan vállalkozások számára, amelyek raktérkapacitás mellett pótkocsi-vontatásra is igényt tartanak. A maximális vontatási kapacitás a motortól és a hajtáslánc konfigurációjától függ.
Maximális vontatási kapacitás
Motor |
Fékezett utánfutó (kg) |
Fékezetlen utánfutó (kg) |
1.9 dCi (82-100 LE) |
2.000 |
750 |
2.0 dCi (90-115 LE) |
2.000 |
750 |
2.5 dCi (135-150 LE) |
2.000 |
750 |
2.0 16V Benzines (120 LE) |
1.800 |
750 |
1.9 dCi (82-100 LE)
Fékezett utánfutó kapacitás: 2.000 kg
Fékezetlen utánfutó kapacitás: 750 kg
2.0 dCi (90-115 LE)
Fékezett utánfutó kapacitás: 2.000 kg
Fékezetlen utánfutó kapacitás: 750 kg
2.5 dCi (135-150 LE)
Fékezett utánfutó kapacitás: 2.000 kg
Fékezetlen utánfutó kapacitás: 750 kg
2.0 16V Benzines (120 LE)
Fékezett utánfutó kapacitás: 1.800 kg
Fékezetlen utánfutó kapacitás: 750 kg
Vontatási segédrendszerek
A Renault Trafic II különféle technológiákkal van felszerelve a stabilitás és biztonság javítása érdekében vontatás közben, többek között:
- Trailer Stability Assist (TSA) – növeli a jármű stabilitását utánfutóval történő haladás közben.
- Hill Start Assist – megakadályozza a hátragurulást emelkedőn történő elinduláskor.
- Elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) – segít a jármű irányításában nagyobb rakomány vontatásakor.
- Opcionális vonóhorog – gyárilag vagy utólag is elérhető kiegészítőként.
A Renault Trafic II akár 2.000 kg fékezett vontatási kapacitásával ideális választás azok számára, akiknek mind raktérre, mind erős vontatási képességekre van szükségük.
Facelift és frissítések – Renault Trafic II
2006-ban a Renault Trafic II frissítésen esett át, amely számos dizájn- és teljesítménybeli fejlesztést hozott. Ezek a változtatások a modern megjelenés, valamint a hatékonyság és biztonsági funkciók javítását célozták meg.
A 2006-os frissítés főbb változásai
- Külső dizájn: Új első hűtőrács, átdolgozott fényszórók és modernizált lökhárító.
- Belső fejlesztések: Jobb minőségű műszerfalanyagok, frissített műszerpanel és további tárolási lehetőségek.
- Biztonsági funkciók: Alapfelszereltségként elérhető vezető- és utasoldali légzsákok, továbbfejlesztett fékrendszer és opcionális parkolószenzorok.
- Motorfrissítés: A hatékonyabb 2.0 dCi motor bevezetése, amely egyes piacokon felváltotta az 1.9 dCi modelleket.
- Kényelemnövelés: Jobb hangszigetelés a csendesebb kabin érdekében, valamint tartósabb üléshuzatok a nagyobb komfortért.
Ezek a fejlesztések segítették a Renault Trafic II-t versenyképesen tartani a középkategóriás haszonjárművek piacán, növelve a biztonságot, hatékonyságot és kényelmet, miközben megőrizték a modell megbízhatóságát. |