Your browser does not support JavaScript!


Volkswagen Crafter Gyakori hibák és problémák

A Volkswagen Crafter sokoldalú haszongépjárműként szolgált Európa-szerte számos vállalkozás számára. Ismert praktikus kialakításáról és konfigurációinak széles választékáról, sok tulajdonságot megoszt unokatestvérével, a Mercedes Sprinterrel. Azonban, mint minden furgonnak, minden generációnak megvannak a maga gyengeségei. Az alábbiakban bemutatjuk a VW Crafter mindkét generációjának gyakori problémáit.

Gyakori problémák a VW Crafter I-es generációval (2006 - 2016)

Az első generációs Crafter, amelyet a Mercedes-Benzzel partnerségben gyártottak, 2.5 TDI, majd később 2.0 TDI motorokkal került forgalomba. Bár sok szempontból megbízható volt, több visszatérő mechanikai és elektronikai hibát is mutatott.

Olajszivárgás (2.5 TDI)

  • Gyakori olajszivárgás az olajszűrő házából és az alapkonzolból.
  • A motorblokkokat gyakran olajmaradék borítja, ami újratömítést igényel.
  • Gyakori a korai, magas futásteljesítményű modelleknél.

Kettős tömegű lendkerék és kuplunghibák

  • A kettős tömegű lendkerék zöröghet és idő előtt elkophat, különösen terhelés alatt.
  • Kuplung munkahenger meghibásodása és korai kuplungkopás jelentkezett.
  • A hátsó differenciálmű károsodása lehetséges a vibráció és a hajtáslánc-sokk miatt.

DPF és EGR rendszerproblémák

  • A DPF eltömődése gyakori az Euro 5-ös motoroknál a rövid távú vezetések miatt.
  • A izzítógyertya jelzőfénye DPF/EGR hibát jelezhet.
  • Drága DPF cserék és EGR szelep tisztítás/csere szükséges.

Befecskendező és izzítógyertya kopás (2.0 TDI)

  • A piezo befecskendezők eltömődéséről vagy meghibásodásáról ismert, ami gyújtáskimaradást okoz.
  • Az izzítógyertya problémák rossz hidegindításhoz és hibaüzenetekhez vezetnek.
  • Gyakran szükséges a teljes készlet cseréje 200 000 km körül.

Turbófeltöltő és nyomócső meghibásodások

  • A turbócsapágy kopása és a koromlerakódás alacsony nyomás hibákat okoz.
  • Az intercooler csövek elrepedhetnek, ami teljesítményvesztést és fütyülő hangokat eredményez.
  • A turbó cserék drágák, de néha elengedhetetlenek.

Hűtőrendszer problémák

  • Látható szivárgás nélküli hűtőfolyadék-veszteség az EGR hűtő vagy a hengerfejtömítés problémájára utal.
  • A motorba jutó hűtőfolyadék megemelheti az olajszintet és csökkentheti a kenést.
  • A korai diagnózis és javítás elengedhetetlen a motor károsodásának elkerüléséhez.

Karosszéria és alváz korrózió

  • Rozsda a küszöbökön, kerékjáratokon és ajtókon viszonylag új furgonokon is megjelenik.
  • A korrózióvédelem gyengébb volt a korai modelleknél.
  • Hegesztés és rendszeres kezelés javasolt a terjedés megakadályozására.

Gyakori problémák a VW Crafter II-es generációval (2016 - Jelenleg)

A második generációs Crafter, amelyet teljes egészében a VW tervezett, jelentős fejlesztéseket hozott a design és a kényelem terén. Ennek ellenére még mindig számos műszaki és emisszióval kapcsolatos problémát mutat.

DPF regenerációs hibák

  • Túlzott regenerációs ciklusok hibás hőmérséklet- vagy nyomásérzékelők miatt.
  • Akár 100-200 km-enként is jelentettek regenerációt.
  • Üzemanyag híguláshoz, dugattyúkárosodáshoz és végül motorhibához vezethet.

AdBlue és SCR rendszerhibák

  • Az AdBlue szivattyú és az adagoló befecskendezők meghibásodása újraindítási figyelmeztetéseket vált ki.
  • Az érzékelők és az ECU modulok gyakran cserét igényelnek.
  • A visszahívási kampányok magukban foglalják az adagoló szelep és az SCR alkatrészek frissítését.

EGR hűtő szivárgás és hibák

  • Az EGR hűtő szivárgásából eredő hűtőfolyadék-veszteség fehér kipufogófüstöt eredményezhet.
  • Az EGR szelep eltömődése vészüzemmódhoz vagy figyelmeztető lámpákhoz vezethet.
  • A rendszer tisztítást vagy cserét igényel 100 000+ km-enként.

Vezérműszíj és olajszivattyú szíj kopás

  • A 2.0 TDI motoroknak van egy nedves szíja az olajszivattyúhoz, amely hajlamos a romlásra.
  • A fő vezérműszíjjal együtt cserélni kell 210 000 km körül.
  • A meghibásodás olajnyomás-veszteséget és motor károsodást okozhat.

Akkumulátor lemerülés és elektromos hibák

  • Korai akkumulátorhibák és a műszerfal áramellátásának elvesztése jelentkezett.
  • A gyújtáskapcsoló és a földelési hibák gyakran a kiváltó okok.
  • Érzékelő újrakalibrálás vagy modulcsere néha szükséges.

Karosszéria burkolat és belső kopás

  • A tolóajtók, ablakemelő motorok és belső panelek hajlamosak a zörgésre és az elállítódásra.
  • Jobb korrózióvédelem, mint az I-es generációban, de mégis ellenőrizze a kopási pontokat.
  • Az első felfüggesztés alkatrészei nagy futásteljesítmény és intenzív használat után elkopnak.

E problémák ellenére a VW Crafter továbbra is népszerű választás a haszongépjármű-szegmensben. A karbantartás, különösen az emissziós és hajtáslánc-alkatrészek terén, naprakészen tartása százezrek kilométeren keresztül megbízhatóan működtetheti.

VW Crafter
 
Adj meg kulcsszót
Részletes keresés
Transit Center in Europe