Volkswagen Crafter Gyakori hibák és problémák
A Volkswagen Crafter sokoldalú haszongépjárműként szolgált Európa-szerte számos vállalkozás számára. Ismert praktikus kialakításáról és konfigurációinak széles választékáról, sok tulajdonságot megoszt unokatestvérével, a Mercedes Sprinterrel. Azonban, mint minden furgonnak, minden generációnak megvannak a maga gyengeségei. Az alábbiakban bemutatjuk a VW Crafter mindkét generációjának gyakori problémáit.
Gyakori problémák a VW Crafter I-es generációval (2006 - 2016)
Az első generációs Crafter, amelyet a Mercedes-Benzzel partnerségben gyártottak, 2.5 TDI, majd később 2.0 TDI motorokkal került forgalomba. Bár sok szempontból megbízható volt, több visszatérő mechanikai és elektronikai hibát is mutatott.
Olajszivárgás (2.5 TDI)
- Gyakori olajszivárgás az olajszűrő házából és az alapkonzolból.
- A motorblokkokat gyakran olajmaradék borítja, ami újratömítést igényel.
- Gyakori a korai, magas futásteljesítményű modelleknél.
Kettős tömegű lendkerék és kuplunghibák
- A kettős tömegű lendkerék zöröghet és idő előtt elkophat, különösen terhelés alatt.
- Kuplung munkahenger meghibásodása és korai kuplungkopás jelentkezett.
- A hátsó differenciálmű károsodása lehetséges a vibráció és a hajtáslánc-sokk miatt.
DPF és EGR rendszerproblémák
- A DPF eltömődése gyakori az Euro 5-ös motoroknál a rövid távú vezetések miatt.
- A izzítógyertya jelzőfénye DPF/EGR hibát jelezhet.
- Drága DPF cserék és EGR szelep tisztítás/csere szükséges.
Befecskendező és izzítógyertya kopás (2.0 TDI)
- A piezo befecskendezők eltömődéséről vagy meghibásodásáról ismert, ami gyújtáskimaradást okoz.
- Az izzítógyertya problémák rossz hidegindításhoz és hibaüzenetekhez vezetnek.
- Gyakran szükséges a teljes készlet cseréje 200 000 km körül.
Turbófeltöltő és nyomócső meghibásodások
- A turbócsapágy kopása és a koromlerakódás alacsony nyomás hibákat okoz.
- Az intercooler csövek elrepedhetnek, ami teljesítményvesztést és fütyülő hangokat eredményez.
- A turbó cserék drágák, de néha elengedhetetlenek.
Hűtőrendszer problémák
- Látható szivárgás nélküli hűtőfolyadék-veszteség az EGR hűtő vagy a hengerfejtömítés problémájára utal.
- A motorba jutó hűtőfolyadék megemelheti az olajszintet és csökkentheti a kenést.
- A korai diagnózis és javítás elengedhetetlen a motor károsodásának elkerüléséhez.
Karosszéria és alváz korrózió
- Rozsda a küszöbökön, kerékjáratokon és ajtókon viszonylag új furgonokon is megjelenik.
- A korrózióvédelem gyengébb volt a korai modelleknél.
- Hegesztés és rendszeres kezelés javasolt a terjedés megakadályozására.
Gyakori problémák a VW Crafter II-es generációval (2016 - Jelenleg)
A második generációs Crafter, amelyet teljes egészében a VW tervezett, jelentős fejlesztéseket hozott a design és a kényelem terén. Ennek ellenére még mindig számos műszaki és emisszióval kapcsolatos problémát mutat.
DPF regenerációs hibák
- Túlzott regenerációs ciklusok hibás hőmérséklet- vagy nyomásérzékelők miatt.
- Akár 100-200 km-enként is jelentettek regenerációt.
- Üzemanyag híguláshoz, dugattyúkárosodáshoz és végül motorhibához vezethet.
AdBlue és SCR rendszerhibák
- Az AdBlue szivattyú és az adagoló befecskendezők meghibásodása újraindítási figyelmeztetéseket vált ki.
- Az érzékelők és az ECU modulok gyakran cserét igényelnek.
- A visszahívási kampányok magukban foglalják az adagoló szelep és az SCR alkatrészek frissítését.
EGR hűtő szivárgás és hibák
- Az EGR hűtő szivárgásából eredő hűtőfolyadék-veszteség fehér kipufogófüstöt eredményezhet.
- Az EGR szelep eltömődése vészüzemmódhoz vagy figyelmeztető lámpákhoz vezethet.
- A rendszer tisztítást vagy cserét igényel 100 000+ km-enként.
Vezérműszíj és olajszivattyú szíj kopás
- A 2.0 TDI motoroknak van egy nedves szíja az olajszivattyúhoz, amely hajlamos a romlásra.
- A fő vezérműszíjjal együtt cserélni kell 210 000 km körül.
- A meghibásodás olajnyomás-veszteséget és motor károsodást okozhat.
Akkumulátor lemerülés és elektromos hibák
- Korai akkumulátorhibák és a műszerfal áramellátásának elvesztése jelentkezett.
- A gyújtáskapcsoló és a földelési hibák gyakran a kiváltó okok.
- Érzékelő újrakalibrálás vagy modulcsere néha szükséges.
Karosszéria burkolat és belső kopás
- A tolóajtók, ablakemelő motorok és belső panelek hajlamosak a zörgésre és az elállítódásra.
- Jobb korrózióvédelem, mint az I-es generációban, de mégis ellenőrizze a kopási pontokat.
- Az első felfüggesztés alkatrészei nagy futásteljesítmény és intenzív használat után elkopnak.
E problémák ellenére a VW Crafter továbbra is népszerű választás a haszongépjármű-szegmensben. A karbantartás, különösen az emissziós és hajtáslánc-alkatrészek terén, naprakészen tartása százezrek kilométeren keresztül megbízhatóan működtetheti. |